"Kvällsskola"

Efter denna helg då jag har sovit minimalt har jag varit helt slut så gissa vem som försov sig 5 timmar idag? Jo jag haha men jag bestämde ändå mig för att åka in och sitta och plugga för det är något jag kände att jag var tvungen att göra och när klockan blev 20.00 då åkte jag och Rebecca hem efter att ha skrivit uppsatser och pluggat ett bra tag. Suck vad trött man är men det lönade sig, har inga rester kvar att göra och den känslan är extremt skön! 


När jag satt där och skrev min engelska uppsats om Martin Luther King och hans tal " I have a dream" kom jag och tänkta på hur sjukt det är att för mindre än 50 år sedan så behandlades svarta som avskum och parasiter. De var ansågs inte vara värda något och det får mig att vilja spy. Hur kan man ens tänka så om en person bara för att han/hon har en annan hudfärg? Hur kan man anse att en person inte är värd sin frihet bara för att man ser annorlunda ut? För det kan inte jag, blir bara äcklad av tanken att veta att det var så då. Om det är något jag avskyr mest i hela världen förutom mobbning så är det rasism. När folk blir förtryckta för något de inte kan hjälpa. Om du är rasistisk eller elak i min närvaro så förvänta dig en reaktion från mig och det är ingen rolig reaktion. 




Kommentera här: