Slutet av veckan

Idag är en sån dag då allt är bra och oavsett om jobbiga tankar kommer är dagen fortfarande bra. Jag har kommit till det stadiet i livet där jag fast jobbiga tankar finns även kan vara glad och välja bort dom. Det kommer alltid tankar flygandes mot mig som är till för att förstöra, tankar som bara bryter ner en inifrån och ut. Ibland lyckas dom men oftast lyckas jag brotta undan dessa "attacker". Det kan ta minuter eller timmar att byta ut tankarna men ju mer jag försöker ju lättare blir det. Tankarna är inte bara sånna som kommer när en är ensam utan även mitt i vardagsstressen som gör att man får svårare att koncentrera sig och fokusera på det man egentligen bör göra. Det är tankar som hemsöker ditt inre och ifrågasätter allt du gör bit för bit. Var försiktig att de inte får en hållhake på dig för de är där för att förstöra.

Kommentera här: