Status: upptagen med livet

Det är svårt att ändra ens rutiner igen, från att aldrig ha tid till att hinna med väldigt mycket. Dock är schemat lika hektiskt med tanke på allt som behövs göras inför sommaren. Att vara upptagen har sina för och nackdelar, nackdelarna är att man inte har tid för alla man vill träffa, man blir dubbelbokad och måste prioritera bort det som är mindre viktigt, fritiden är en av sakerna jag behövt prioritera bort, inga serier/läsa böcker eller dra iväg till vännerna eller hitta på något spontant, måste boka in i förväg allt jag gör för att få tiden att gå ihop. Fördelarna är att man slipper sitta still, det finns alltid något som behövs göras och det hjälper en att inte fokusera allt för mycket på ens känslor, man är alltid aktiv och tiden går fort plus att det är skönt att veta att jag är påväg framåt när jag gör dessa saker och jag behöver aldrig känna att pengar är ett problem vilket är en trygghet i sig som gör att det blir lättare. Ibland är denna livsstil en undanflykt ifrån en själv.



Kommentera här: